Beat it!

Nu är det måndag igen, och för min del känns det ju rätt okei då jag är ledig idag. Ända fram tills torsdag faktiskt! Hehe, lite lyxigt kan tyckas. Men det är ingenting man tjänar pengar på ;P men ska iaf jobba torsdag, fredag och lördag så det blir nog bra!

Helgen har varit rolig och mysig! I fredags hände det inte så mkt mer än att jag tog det väldigt lugnt. Men det var skönt :) i lördags blev det jobb 9 - 17.30. Vi kunde inte stänga vid den tiden vi brukar pga sega kunder, men th och jag kunde stämpla ut bara några minuter efter halv tack vare att några andra kunde räkna dom sista kassalådorna! Så det var asbra eftersom att vi kände oss lite stressade då vi skulle va på förfest på öster vid 20-tiden. Kom till stan vid halv sju, åt lite, fixade oss och var väl där vid 21 tiden eller nåt. Kul förfest blev det :) det är ju oftast dom som är roligast! Men vi bestämde oss att gå ner mot stan vid 00-tiden, och vi fastnade på pauze tills det var dags att åka hem! Jag sov hos andreas och spenderade dagen med honom igår! Vaknade vid 13 typ, men det är ju alltid skönt att sova ;D



Idag har det ju varit en rättså solig dag så jag gick en runda innan, värsta skönt! Nu måste jag gå ut igen och posta mina jäkla kassakort som det heter. Helt meningslöst att jag skickar in såna har jag precis fått besked om :P ansökte om någon arbetslöshetskassa i januari, och förra veckan så fick jag svar från dom att jag får typ 140 kr om dagen de dagar jag är helt arbetslös. Det är ju bra, men om man jobbar någon dag under en vecka så får man inte nån ersättning alls för den veckan! Och det står att det är helt okei att säga upp sig ist, för då får man den där ersättningen... och då undrar jag lite spontant om dom vill att man ska jobba eller inte? :P det verkar ju mer som att dom är för arbetslöshet om jag fattade det rätt ;P haha. Jag jobbar ju hellre lite än att sitta och vänta på en (antagligen) pytteliten ersättning ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0