Sthlmpics

Heej! Har varit ute och gått en runda i det något skumma vädret. När jag började gå var det blåsigt och kallt, sen blev det lite sol, sen blev det regn, och sen blev det sol igen. Vädret verkar aldrig kunna bestämma sig. Jag åt alldeles precis lunch också så nu är jag jättemätt. Tänkte fixa ihop lite bilder som jag ska lägga in här nu :) Skönt att vara ledig idag, även om jag varit det hela veckan! Men imon ska jag iaf jobba litegrann.






Det tar ju ett tag att åka till sthlm, och självklart så gick vårt tåg sönder ca 15 min ifrån vårt mål. Och dessutom så gick det sönder mitt i spåret så vi kunde inte heller hoppa av. Så det fick fixas med evakuering :P det var ju lite tur att vi inte var så långt ifrån sthlm!


När vi kom fram dumpade vi vår packning på vandrarhemmet och sen gick vi och köpte glass! Det var värsta sommardagen i måndags, weeey. De restrerande dagarna var det skitväder.

Vi tog sen en båttur till gröna lund där vi tänkte spendera några timmar. Tur att vi valde att dra dit på måndagen och det fina vädret :)


Sunglasses on!

Jag kände mig inte alls särskilt sugen på karuseller! Vet inte vad som har hänt med mig, när jag var yngre gillade jag ju sånt här. Men var kanske inte på rätt humör helt enkelt. Iaf så hängde jag på på flygande mattan, och tyckte den var asäcklig. Jag som hade lovat lite halvt att åka insane ångrade mig genast. Haha. Fast när dom andra hade samlat mod till sig att åka insane så var det något fel på den, så det fick bli kvasten för dom ist.


Vi upptäckte att vi hade fyra nyanser av brunt ;P


Vi lagade mat och träffade på andra turister som tyckte det var underligt att vi "semestrade" i vårt eget land :P haha, och det blev en hel del missförstånd pga. allt engelskt prat under dessa dagarna :P Jag fick också konstaterat att min mamma inte jobbade där (;




Det regnade typ hela tisdagen, så vi passade på att shoppa. Från 10.00 - 19.00 ungefär. Så vi var hyfsat trötta efter det. Men vi drog hem och duschade och fixade oss lite för att gå ut att äta och se vart kvällen förde oss. Lite synd att alla var trötta och frysiga, så vi stannade kvar på restaurangen in i det sista och gick runt lite på stan och sen tog vi tunnelbanan hem och somnade sött.


Den mysiga restaurangen vi spenderade kvällen på!


Vi såg en brunn (eller vad heter det? :P) med alvesta på och vi kände oss hemma.


Gjorde ett besök på kaknästornet för att spendera dom sista timmarna. Vi ville fika, men trots att de stora chokladbollarna såg goda ut, så var dom lite väl dyra. Ist så gick vi till vår kära ICA butik som vi hade hittat, som hade ett enormt sortiment av stora muffins och bullar!


Vi åt lite innan tåget gick. Innan dess blev det shopping på mango :) Sen var resan slut! Sammanfattningsvis så var det en kul och mysig resa! Det gick dock väldigt fort, så fler dagar hade ju inte varit fel. Men vi har bestämt fler resor dit ;D

Mamma gav mig precis uppgiften att handla "lite vad som behövs" för hon ska iväg direkt efter jobbet. Haha jag är väl inte så duktig på att se vad som "behövs" precis, så vi får se vad jag kommer hem med ;P haha. Får väl fixa det nu. Eller nej, först ska jag röja undan allt skräp som ligger på mitt golv.

Hörs, puss!

Kommentarer
Postat av: per

fina bilder : )

2009-06-04 @ 18:30:04
Postat av: Tessi

Taack =)

2009-06-04 @ 19:14:00
URL: http://walkingby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0