Klant

NEJ, det hände (en liknande grej) igen. Hur lyckas jag? Åh ibland blir man bara så arg på sig själv. Det var nämligen som såhär att jag tydligen skulle ha en körlektion idag vid tio, men kom jag ihåg det? Nej. Men grejen var den att jag trodde verkligen att jag hade avbokat den, men det är ju ingen ursäkt. Eller jo en ursäkt för mig själv kanske, men inte för körskolan... aja men inte för att dom förlorar nånting på det egentligen för jag måste ju ändå betala. Den enda som förlorar något på det är ju jag :P jag måste verkligen skaffa lite mer koll på saker och ting. Aja 600 kronor är ju inte så mkt (försöker jag intala mig ;P haha). Det jobbiga är ju att jag betalar största delen av mitt körkort själv, och jag har ingen stadig inkomst för tillfället precis. Men som tur är så har jag lite fonder och sparade pengar som jag måste ta utav.

Som jag skrev där uppe hände ju en liknande sak för några månader sen när jag egentligen skulle jobbat en dag, och dom ringde och frågade var jag var nånstans. Idag fick jag samma känsla när körskolan ringde, och hon som ringde lät inte så glad precis. Det kan man ju förstå iofs, och jag hör fortfarande hennes mening: "det här blir ju dyrt för dej...".

Förövrigt så hade jag världens jobbigaste natt! Så fort jag hoppade ner i sängen fick jag nån slags jobbig stresskänsla som inte ville försvinna hur mkt jag än försökte. Jag kunde inte få bort tankarna om saker jag måste göra, att jag borde skaffa mig nåt jobb, att jag måste ta mitt körkort, att jag måste ha pengar till det... såna jobbiga tankar! Kunde verkligen inte tänka på något positivt eller roligt. Jag oroade mig med andra ord. Jag kunde nästan inte andas normalt till slut och jag har ingen aning om hur jag lyckades somna tillslut, för det kändes som att jag kände sådär hela natten.

Nä, kanske borde liva upp stämningen med lite här på nåt sätt. Ska nog gå en runda snart så att jag känner mig lite lugnare och gladare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0