Spf 40

Heey! Idag blev det en tidig morgon för min del för jag skulle ju till vårdcentralen vid tio. Jag tänkte att jag skulle duscha efter det besöket där, men sen så fick jag ta bort den där leverfläcken som började blöda förra veckan så då avrådde hon mig från att duscha inom det närmsta dygnet så att plåstret skulle sitta kvar längre. Mitt hår var jättesmutsigt så jag tvättade bara det och det kom inte en endaste liten vattendroppe på plåstret! (leverfläcken satt typ ganska långt ner på ryggen). Jag måste hålla koll på ganska många av mina leverfläckar för jag har sån där typisk känslig hud med många leverfläckar. På senaste tiden har jag blivit väldigt medveten om att vara försiktig i solen och smörjer in mig med solskyddsfaktor varannan minut typ (i turkiet använde jag mig av solskyddsfaktor 40, anpassad för barn :P) för jag bränner mig lätt. Det känns ju väldigt tråkigt att ha denna huden som aldrig kan bli sådär fint jättebrun, men tyvärr så är det såhär och jag får helt enkelt försöka vara nöjd med min vita nyans!

Aja över till annat. Denna helgen hade jag och th planerat en hel helg tillsammans (hennes pojkvän är bortrest), och vi hade gjort upp värsta planerna att vi skulle ut ikv och sen ska jag sova hos henne både fredag och lördag :) Men igår upptäckte jag att jag jobbar imorgon. Så typiskt. Jag jobbar liksom EN lördag i månaden, och så är det just denna :P men som tur är så jobbar jag typ till kvart i 4 så jag tar bussen som går vid lite över 4 från tingsryd direkt till henne igen! Och vi ska fortfarande gå ut ikv, men jag får absolut inte försova mig och missa bussen som går halv nio imorgon!

Jag är verkligen supertrött nu och mina ögon är helt röda känns det som, så jag ska nog vila en stund nu innan jag ska fixa mig och packa ner allt som jag behöver ha med mig till th's place :)

Ha det så bra, PUSS!

Denna med spf 40 var en bra vän för mig i turkiet, och en turk sa "like a baby..." när han fick syn på flaskan ;P haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0