Fånga dagen

Godmorgon! Jag vaknade vid 10-tiden, hade gärna sovit lite längre men väcktes av massa olika ljud. Från min syrras hemkomst (hon har varit hos en vän i några dagar) till axels skrik för att han ville gå upp här uppe. Han skriker/jamar som ett barn alltså! Det låter helt sjukt :P alla som hör det undrar alltid vad/vem det är som låter, och så måste jag alltid förklara att nej, det är inget litet barn utan det är bara min katt. Haha.

Hursomhelst så är jag ledig idag, och det känns ju skönt. Men det jobbiga är att jag känner för att göra nånting och inte bara vara hemma idag. Men det finns inte så mkt alternativ nu när alla andra jobbar och sysslar med annat. Det var ett tag sen jag bara var hemma och inte gjorde nånting alls. Men idag får helt enkelt bli en sån dag :P kan ju iofs umgås med min syrra för vi har inte träffats på väldigt länge! Har en del andra saker jag "måste" göra också, men vi får se hur det blir med det ;P




Där kom lite bilder från gårdagen. Jag och th träffades på stan för att spendera våra sista pengar ;P sen gick vi vidare till ett nyöppnat 50-tals inspirerat café. Och det kändes som att man klev rakt in i 50-talet faktiskt :P musiken var 50-tal, inredningen var 50-tal. Det enda som inte var från 50-talet var (förhoppningsvis) det ätbara (; haha. Efter det var vi trötta men bestämde ändå att vi skulle gå runt växjösjön! Det gjorde oss (iaf mig ;P) ännu tröttare så vi åkte hem till th och kollade på scrubs och gjorde smoothie med deras nya mixer! Vi la ner lite blandade ingredienser och den blev faktiskt god! :)

Nu ska jag fånga dagen.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0