Julstämning

Jag är redan vaken, trots att jag är ledig idag. Men jag ville inte sova alltför länge idag kände jag, det gjorde jag igår ;P
Och egentligen är det ju inte så tidigt när jag tänker efter, haha. Men jag vaknade till doften av nybakta bullar, och vem kan motstå det? Jag var såklart tvungen att provsmaka dom goda bullarna även om det är lite tidigt för sånt kanske, men dom fick godkänt av mig iaf!

Min tandläkare skulle nog inte bli alltför glad om jag berättar att jag äter bullar till frukost, men det händer ju inte varje dag som tur är. Jag är nog jättedålig på att sköta mina tänder, för varje gång jag går till tandläkarn går jag därifrån med x antal början till hål... Men det kanske kan bero på att jag har dålig emalj eller vad det är. Påtal om detta så ska jag faktiskt till tandläkarn idag och få flour på mina tänder. Men jag antar att de klämmer in en såndär undersökning, och det kommer säkert visa sig att ett hål har "blommat ut" :P typiskt nu innan nästa år, för det kommer säkert bli så att jag får laga hålet i januari och då måste jag börja betala för mina tandläkarbesök! Haha, men aja.

Nu är det alltså bara två dagar kvar till julafton, och jag tänkte att jag skulle försöka skaffa lite julstämning idag, för det kan jag inte imon då jag jobbar hela dagen. Men jag kanske hittar julstämningen där på börjes? Alla köper ju kilovis med julpynt och julskinkor och julmat liksom!



Plastgranen och jag på förra julafton! Detta året ska vi ha en "hemmagjord" (haha, den är odlad i vår trädgård :P) gran.



Igår var jag ju med th och vi bytte våra julklappar! Tack för alla fina saker jag fick :) fick bland annat ett förfest-spel som jag har önskat mig. De ska förresten få flytta in i sin nya lägenhet redan på lördag! Om mindre än en vecka har jag alltså inte min bästa vän nära och bra i samma lilla by :P men det ska nog gå bra ändå. Men lite konstigt känns det allt, men jag är glad för hennes skull såklart :)

Nu tänkte jag gå en runda och sen duscha. Pusspuss




Kommentarer
Postat av: Per

ja ush å fy för att börja betala tandläkaren x)

segt att jobba dan innan jul : / sjukt mycket folk nu ju : S får hoppas du får tillräckligt med julstämning iallafall < : mina närmsta två vänner och en annan kompis ska också flytta nu efter jul ; o men man kommer ju fortfarande hålla kontakten och ses även om det inte blir lika offta så det blir nog bra : ) nu undrar man bara själv vad man gör kvar i denna hålan xD vill flytta till egen lägenhet så fort som möjligt < : dock svårt utan jobb när man inte börjat plugga än : /

2008-12-22 @ 12:09:34
Postat av: Tessi

Uschja inte kul :P haha har inte lyckats få så jättemkt julstämning idag ändå, menmen, får fixa det imon när jag kommer hem från börjes ;P jaha okei! Jo man får ju hålla kontakten såklart! Jag skulle med vilja flytta :) men det går ju inte ännu för mig heller :P du vet inte vad du ska plugga ännu? :)

2008-12-22 @ 21:33:14
URL: http://walkingby.blogg.se/
Postat av: Per

ah får hoppas det inte blir så jobbigt för dig imon : p ska troligen söka till en data utbildning i jönköping : ) får se om man hittar nåt mer inntresant inte säkert man kommer in ju : p men det ordnar sig nog < : har du några planer då?

2008-12-22 @ 22:52:55
Postat av: Tessi

nädå det var inte så jobbigt att jobba idag! hade vatt tråkigare att jobba imon :P jaha okei! Nä men hoppas du kommer in på det då iaf! Nä jag har inte så stora planer på plugg änsålänge. Ska nog vänta tills nästa år isf :)

2008-12-23 @ 23:17:12
URL: http://walkingby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0