Tänder

Dom senaste timmarna har jag faktiskt städat mitt rum, så nu pryder inte längre 15 kassar mitt golv. Nu står dom ist intryckta i min garderob, där allt skräp brukar hamna ;P vet inte varför, haha. Men jag tänkte försöka städa den när det inte längre går att stänga dörren... och det funkar fortfarande!

Justja, jag var ju hos tandläkarn innan och som vanligt när jag är där så blir det alltid försenat. Fick vänta i en halvtimme, men det hade tydligen kommit in något akutfall. Hm, undra vad som menas med akut i tandläkar-världen? En tand som gått sönder? Eller kanske någon med extrem tandvärk? Jag har aldrig tänkt på att det kan inträffa akut-fall hos tandläkarn, förknippar mest det med sjukhus :P men iaf, bara för att jag fick vänta en stund kom någon fram och gav mig en liten "julklapp" som hon sa, och det var såklart två tandborstar. (Haha, vad annars kan man förvänta sig att få av en tandläkare liksom ;P)

Jag var ju bara där för att pensla på fluor på mina extremt känsliga tänder. Hade en allvarlig diskussion med tandläkarn om alla mina början till hål. Jag visste att jag hade dålig emalj, men jag visste inte att detta gällde alla mina tänder. Men tydligen så är det så illa för min del, och hon sa att en del tyvärr har det så. Men hon visste inte vad det berodde på, så även om jag sköter mina tänder bra, så måste jag vara övernoga med dom i fortsättningen! Inte bara tandborstning för mig då inte, utan här snackar vi tandborstning, plus tandtråd plus floursköljing, varje dag. Sen var jag tydligen tvungen att köpa någon special-tandborste. Jag har inte sett detta så allvarligt innan, förrän nu. Jag vill ju inte hålla på att laga massa hål hela tiden!



Jaja, får väl ta hand om mina tänder lite bättre i fortsättningen! Men jag hatar att använda tandtråd alltså :P Ska nog stänga av min dator nu, och sen sova, men först tänkte jag kolla på lite scrubs eller nåt annat kul!

PUSS och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Linus

Tråkigt att få höra att man har dålig emalj.. Bara att sköta sig med tandborstningen.. ;)

Scrubs är något du ser på regelbundet?



Haha ska du vänta så länge med att städa garderoben? :p

Kan ju inte varit så mycket skräp på golvet om du inte fyllde graderoben ;)

2008-12-23 @ 00:12:58
Postat av: therése

HAHA, du är för rolig ;) dom där kassarna förknippas ju numera med dig och ditt liv ;) skojar bara. men shit, jag måste hälsa på hemma hos dig någon dag, vi är ju alltid här nuförtiden!

2008-12-23 @ 21:21:55
Postat av: Linus från helgon..

Nu tror du nog jag är någon annan..

2008-12-23 @ 21:59:37
Postat av: Tessi

Hehe jo jag måste väl det ^^

Ja scrubs gillar jag! Kollar väl inte på det varje dag kanske, men ganska ofta :)



Haha ja det syns ju ändå inte när det ligger där, så då kan det lika gärna ligga där ett tag! Hehe jag slängde ganska mkt också, fanns massa onödiga grejer där alltså!



Jag vet inte vem du är nej, men du finns alltså på helgon? :)



Till therese säger jag: Haha jo det kändes ju lite sorgligt att bli av med dom som varit en del av mitt liv så länge :P ja det är bara att plinga på och besöka mig anytime! :)

2008-12-23 @ 23:27:30
URL: http://walkingby.blogg.se/
Postat av: Lonley (linus)

Jasså vad är det som slängdes då?

Haha sant, så länge det inte syns så är det ju lugnt.. :p



Scrubs är grymt :) kollar inte på det jämt heller, men det blir ju en del ändå.. :p



Var ju tvungen att kolla in din blogg när du länkade på din press på helgon..

Har skrivit lite med dig där men du har ju inte svarat så då kommenterar jag här istället.. Om du inte misstycker förståss..

2008-12-24 @ 00:21:26
Postat av: Tessi

Haha massa skräp :P precis så jag tänker ja! Ja scrubs är min favorit alltså :)



Hehe okei då förstår jag! Jo men då vet jag nog vem du är :) nä jag är rätt dålig på att svara där, orkar aldrig :P

2008-12-25 @ 15:49:51
URL: http://walkingby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0